گزارش برنامه آبشاران علیا + عکس

گروه کوهنوردی و طبیعت گردی اوج فرخ شهر

سجاد خرم زاده
گروه کوهنوردی و طبیعت گردی اوج فرخ شهر در این وبلاگ با برنامه ها و گزارشات کوهنوردی گروه و همچنین مسایل آموزشی کوهنوردی آشنا می شویم.

گزارش برنامه آبشاران علیا + عکس

صبح روز جمعه 18 فروردین 1391 ساعت 6 صبح 25 نفر از اعضای گروه اوج با دو دستگاه مینی بوس فرخ شهر را به مقصد تنگه ی دره عشق ترک کردند. ساعت 8:30 به دهکده پوراز رسیده و صبحانه را در همان مکان صرف کرده و برای ادامه مسیر سوار بر خودروها به سمت روستای دره عشق حرکت کردیم.

در مسیر، روبروی دره عشق پیاده شده و عکس دست جمعی مقابل آبشار گرفتیم و دوباره به سمت روستای آبشاران علیا حرکت کردیم. ساعت 9 صبح وارد روستا شده و به سمت آبشار حرکت کردیم.

دره ای تنگ با شیب ملایم که مسیل آب بوده و در آن ده ها چشمه و آبشار کوچک و بزرگ دیده می شود.

ساعت 12:30 ظهر نرسیده به آبشار اصلی اطراق نموده و ناهار صرف گردید. پس از نماز و استراحتی کوتاه گروه برای رسیدن آبشار آماده شد.

در مسیر به صخره ای صعب العبور با ارتفاع تقریبی 8 متر برخورد کردیم که آبشاری با آب فراوان از آن سرریز بود.  که با از خود گذشتگی آقای مسلم خرمیان و عبور از داخل آبشار و رسیدن به بالای آن و ایجاد حمایت برای سایرین مسیر صعود هموار گردید.

یکی یکی سایر دوستان به بالای آبشار صعود کرده و آماده رسیدن به آبشار اصلی گردیدند.

پس از رسیدن به آبشار  که از ارتفاع تقریبی 60 متری سرازیر بود با یکی از زیباترین صحنه های آفرینش مواجه گردیدیم  و بار دیگر در دل آیه ی تبارک الله احسن الخالقین را زمزمه کردیم.

در مسیر برگشت نیز دوستان با کمک یکدیگر مسیر را به سمت پایین فرود امدند. و دیدیم که در کوهنوردی رقابتی وجود ندارد بلکه رفاقت وجود دارد.

حدود ساعت 6 به روستا رسیده و آماده حرکت به سمت فرخ شهر گشتیم. که با اغاز حرکت ریزش رحمت الهی نیز آغاز گردید. و ساعت 9 شب داخل شهر رسیدیم.